Terima Kasih Kerana Sudi Mengunjungi Blog Ini... Kalau Ada Kesempatan Sila Berkunjung Lagi

Penantian Satu Penyeksaan

>> Wednesday, December 31, 2008

Al-Hamdulillah akhirnya sambungan streamyx ke rumah baru telah dapat disempurnakan setelah menunggu lebih kurang 4 minggu lamanya. Tempoh perpindahan selama 4 minggu ini adalah terlalu lama dan menyeksakan bagi saya yang banyak melakukan aktiviti harian melalui internet, walaupun saya juga melanggan perkhidmatan broadband maxis tetapi liputannya tidak sampai ke kawasan di mukim Serendah ini. Banyak bil-bil yang terlewat bayar kerana sudah terlupa jalan ke pejabat pos. Inilah kelemahan yang masih ketara dengan perkhidmatan komunikasi di Malaysia.

Diharapkan apabila Malaysia menjadi sebuah negara maju nanti rakyat Malaysia tidak lagi akan menghadapi masalah-masalah teknikal yang remeh-temeh ni.

Dalam kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada pelajar-pelajar tingkatan 3 2008 SBPI Rawang yang telah mencatatkan keputusan yang amat memberangsangkan dalam PMR. Puan Pengetua amat gembira dan bangga ketika mengumumkan keputusan kepada guru-guru ketika mesyuarat guru kali pertama sesi 2009 yang diadakan pada 30 Disember yang lepas. Tahniah! ... dengan pencapaian 9A seramai 52 orang dari jumlah calon keseluruhan seramai 90 orang. Teruskan kecemerlangan ini dalam SPM nanti.

Kepada calon-calon SPM 2008 yang sedang menunggu keputusan banyakkan berdoa dan bersolat hajat, banyakkan sedekah (amalan sedekah sering dilupakan oleh umat Islam berbanding dengan ibadah lain seperti solat dan puasa) dan isilah masa lapang yang ada dengan aktiviti yang bermanfaat. Mudah-mudahan dengan amalan baik yang dilakukan tersebut Allah akan membalasnya dengan keputusan SPM yang cemerlang dan diberkati. Perlu diingat bahawa orang yang banyak melakukan dosa dan maksiat juga mungkin boleh mencapai keputusan yang cemerlang tetapi itu bukanlah satu nikmat bahkan ia merupakan istidraj untuk menjauhkan lagi orang tersebut dari Tuhannya sebagaimana yang telah diberikan kepada Firaun. Jangan lupa juga apabila hendak berdoa mulakanlah dengan sedekah Al-Fatihah kepada Nabi Muhammad s.a.w. , ayah dan ibu kita serta guru-guru sama ada yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia.

Sebagai ole ole kepada batch anda, saksikan video ini...



Wassalam... jumpa lagi.

0 comments:

Post a Comment

Komen / Pertanyaan





Form View Counter

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP