Terima Kasih Kerana Sudi Mengunjungi Blog Ini... Kalau Ada Kesempatan Sila Berkunjung Lagi

Saya Kembali...

>> Tuesday, October 11, 2011

Sudah agak lama saya tak update blog ni.. namun ia tak bermakna saya dah berhenti dari menulis, cuma kekangan masa yang tidak mengizinkan saya untuk duduk di hadapan laptop dalam jangka masa yang lama.


Semasa Ramadan yg lalu saya telah diuji oleh Allah SWT dengan tahap kesihatan yang kurang memuaskan terutamanya 10 hari terakhir Ramadan. Ketika itu badan rasa seperti demam.. menggigil, sakit-sakit sendi,  pening kepala dan kadang-kadang migrain tetapi suhu badan tidak panas menyebabkan doktor tidak mengatakan bahawa saya demam. Ketika itu saya hanya mampu untuk bangun selepas pukul 1:00 pg untuk solat Isyak dan Tarawikh semampunya kerana ubat yang dimakan selepas berbuka puasa hanya memberi kesan selepas 4 ke 5 jam selepas itu. Nampaknya fadhilat dan kelebihan 10 malam terakhir Ramadan tidak dapat direbut sepenuhnya.

Eidul Fitri: pengumuman PM memberi setengah bonus setengah bulan gaji benar-benar tidak dijangka dan amat melegakan. Sedikit sebanyak ia telah dapat membantu meringankan beban membuat persiapan hari raya yang semakin lama semakin tinggi kosnya. Harga ayam ketika itu RM8.50 sekilo jauh lebih mahal berbanding tahun lalu (dalam lingkungan RM6.50/kg). Inilah isu utama ketika ini.. dan mungkin isu kos sara hidup serta beban ekonomi rakyat ini yang akan menjadi penentu kemenangan/kekalahan BN dalam PRU yang akan datang ini.

Selepas raya terpaksa out station di pantai timur selama 2 minggu berturut-turut atas urusan rasmi tugas. Amat meletihkan kerana jarak yang jauh ditambah pula dengan keadaan kesihatan yang masih kurang memuaskan.


Red Kingdom Solutions: Ini adalah nama perniagaan yang didaftarkan atas nama adik saya. Ini saya kira sebagai bantuan saya kepadanya untuk mengisi masa yang banyak terluang di rumah. Red Kingdom Solutions adalah perniagaan percetakan terutamanya offset dan inkjet printing. Offset printing secara mudahnya ialah percetakan kertas seperti bizcard, poster, flyers, kad kahwin dsb. Manakala Inkjet ialah percetakan seperti membuat banner, bunting, backdrop dsb yang menggunakan material tarpaulin.

Jadi sekarang ni agak sibuk sedikit dengan beberapa urusan penting untuk setup syarikat ni.. mudah-mudahan satu hari nanti ia akan berkembang maju menjadi sebuah syarikat yang besar dan disegani. Saya akan cerita lanjut tentang Red Kingdom Solutions kemudian hari.

Antara backrop yang telah sempurna disiapkan kepada pelanggan


Banner iklan

Bizcard

Bagi sesiapa yang ingin maklumat lanjut tentang servis printing boleh menghubungi saya. Diskaun sehingga 10% akan diberikan!

Jumpa lagi.

0 comments:

Post a Comment

Komen / Pertanyaan





Form View Counter

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP